Social media

De waarheid van content creation op Instagram

Zo nu en dan zie ik foto’s voorbij komen op verschillende Instagram accounts waarvan ik denk: Heb jij in iedere hoek van je huis een fotograaf staan? Of word je gewoon gestalkt? Zoals een elegante foto van een jonge dame die net uit de douche komt en haar lippenbalsem aanbrengt, een meid die zongebruind topless op de grond haar polaroid foto’s aan het sorteren is, de achterzijde van een jonge dame met een lange ingewikkelde vlecht in haar haren die de hand van haar vriend vasthoudt terwijl ze een boswandeling maakt. Herkenbaar?

‘Kijk, ik ben net zo normaal als jij bent’.

Dit zijn foto’s die vallen onder het kopje: To die for. Iedere serieuze Instagrammer wilt zulke foto’s posten om mensen het idee te geven: Kijk, ik ben net zo normaal als jij bent. Waardoor men sneller de behoefte heeft om jou te gaan volgen omdat ze zichzelf herkennen in jou. Wanneer ik een selfie van mezelf maak terwijl ik net wakker ben kweek ik ook een beeld van waarheid. Ik kan jullie alleen garanderen dat mij dat niet meer volgers op gaat leveren. Mensen willen namelijk iets zien waarin ze zichzelf kunnen herkennen, maar het is belangrijk dat deze foto’s van hoge kwaliteit zijn en fijn zijn om naar te kijken.

Wat bedoel je met fijn zijn om naar te kijken?

Om zulke aantrekkelijke foto’s te maken is het belangrijk dat jij verstand hebt van content creation. Content creation is een brede term wat valt onder het maken en behouden van je social media pagina door middel van: foto’s, filmpjes, inspirerende teksten etc. Hierin is het belangrijk dat jij origineel bent en je eigen creativiteit laat werken. Bijna iedere Instagrammer heeft een bepaalde niche waar hij/zij zich in verdiept. Dit zijn onderwerpen die jij als Instagrammer vaker terug laat komen in jouw feed. Mijn niche is voornamelijk gebaseerd op green lifestyle, authentieke fashion en mijn liefde voor dieren. Het is dan dus ook belangrijk dat ik op dagelijkse basis foto’s post die te maken hebben met die onderwerpen. Wanneer ik een foto maak van bijvoorbeeld, een kopje thee, gaat hier een hele voorbereiding aan vooraf. Matcht het theezakje met het theekopje? Heb ik genoeg licht om deze foto te maken? Zal ik het kopje op een leuke onderzetter zetten? Is het too much als ik er een bloemetje naast leg als decoratie? Nu kun je mij voor gek verklaren, maar dit is de waarheid van content creation.

het gras lijkt groener aan de overkant

Denk je werkelijk dat iedere foto die op Instagram staat at the right place, at the right time is genomen? Ga alleen al eens voor jezelf na hoe vaak je wel niet tegen je vriend(in) of moeder zegt dat ze de foto even opnieuw moet maken omdat je vindt dat je er lelijk op staat. Het is belangrijk om te weten, dat als je deze foto’s voorbij ziet komen op Instagram, dat ze speciaal voor jou als publiek zijn aangepast om ze aantrekkelijk te maken. Dit is niet verkeerd, maar omdat ik sta voor puur & echt vind ik het belangrijk om dit met jullie te delen. Laatst heb ik een foto geplaatst op Instagram, waarbij ik aan mijn volgers vroeg of ze enig idee hadden hoelang het mij had geduurd om die foto te maken, om de waarheid weer even aan bod te laten komen. Want laten we eerlijk zijn, Instagram is heel leuk, maar het is ook belangrijk om er soms op geattendeerd te worden dat het een wereld is waarin alles vaak mooier lijkt dan dat het werkelijk is.

Kusjes,

Tara

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *