Instagram,  Social media

Hoe bereken je je Instagram engagement rate?

Hoi allemaal,

Gister plaatste ik een instastory over engagement rate. In dit artikel leg ik jullie uit wat een engagement rate is, wanneer een engagement rate goed is en hoe je deze berekent.

Wat is een engagement rate?

We kennen engagement natuurlijk al als de periode die vooraf gaat aan het huwelijk en mensen stappen natuurlijk niet zomaar in het huwelijksbootje. Mensen zijn dus ook niet zomaar betrokken met jouw bedrijf. Daar moet je iets voor doen! Als jij erg actief op Instagram bent en weet hoe jij je doelgroep kan bereiken, dan zal jouw engagement goed zijn. We gaan er dus ook vanuit dat Instagram specialisten een goede engagement hebben.

Een engagement rate is de hoeveelheid dat mensen betrokken zijn met jouw instagrampagina (bedrijf).

Heb jij veel reacties, likes en zijn mensen erg verbonden met jou en jij met hun, dan zal je een goede engagement rate hebben.

Wat is een goede engagement rate?

Een engagement rate is laag, wanneer die onder de 3% is. Een engagement tussen de 3% en 5% is goed. Wanneer iemand zichzelf een Instagram expert noemt mag je er wel vanuit gaan dat dat cijfer tussen de 3-5% of hoger zit.

Hoe bereken je een engagement rate?

Een engagement rate kan je op vele manieren berekenen. Ik kies er voor om jullie uit te leggen hoe jij je engagement rate kan berekenen op basis van betrokkenheid. Je kunt je engagement rate ook berekenen op basis van je volgers, maar vaak zijn niet al jouw volgers betrokken met jouw pagina.

Likes+comments/betrokkenheid x 100

Bekijk de video voor uitleg met een screenvideo:

Wil jij leren hoe jij meer betrokken kan zijn met jouw volgers (potentiële klanten)? Neem contact met me op!

Kusjes,

Tara

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *